Programul Regional Vest 2021-2027

GHIDUL SOLICITANTULUI DE FINANŢARE DIGITALIZAREA IMM-URILOR

Finanţare programată

Apelul de proiecte este dedicat IMM-urilor din Regiunea Vest, având ca obiectiv digitalizarea acestora. Se finanţează achiziţionarea de echipamente TIC, dezvoltarea de soluţii software, consultanţă și instruire pentru creșterea nivelului de digitalizare.

Beneficiari eligibili

Beneficiarii eligibili sunt:

  • IMM-urile (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii) care propun ca loc de implementare a investiţiei sediul principal sau secundar situat în regiunea Vest.

Aria de implementare a proiectului

Proiectele finanţate în cadrul acestui apel vor fi implementate în Regiunea Vest, în mediul urban sau rural. Regiunea de dezvoltare Vest cuprinde teritoriile a patru judeţe: Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara.

Ce se finanţează

Activităţile eligibile în cadrul acestui apel sunt:

  1. Achiziţionarea, instalarea, configurarea, implementarea, punerea în funcţiune și integrarea echipamentelor, programelor/aplicaţiilor software standard, migrarea datelor și aplicaţiilor precum și achiziţionarea serviciilor specializate care vizează:
    • Cablare structurată și echipamente de tip rack și accesorii de conectică pentru infrastructura de rack.
    • Echipamente hardware de tip server, switch, UPS, router, firewall, centrală telefonică digitală sau VOIP, sisteme de monitorizare echipamente informatice.
    • Echipamente hardware pentru stocare și backup de date.
    • Echipamente hardware pentru sisteme wireless, reţelistică, WAN, LAN.
    • Terminale hardware de tip desktop, laptop, videoproiector, imprimantă, imprimantă multifuncţională, scanner, echipamente video-conferinţă.
    • Terminale hardware de tip tabletă, smart display, terminal smart, echipamente digitale specializate, incluse într-o soluţie dedicată pe domeniul de activitate.
    • Soluţii de virtualizare servere, staţii de lucru și alte dispozitive virtuale.
    • Soluţii complete de tip VPN client-server.
    • Soluţii de baze de date.
    • Soluţii de tip RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), WMS (Warehouse Management System), TMS (Transport Management System).
    • Soluţii/ platforme de tip E-Commerce, B2B (business to business), B2C (business to customer).
    • Soluţii pentru procese de business, consumer to consumer.
    • Soluţii de optimizare a proceselor folosind aplicaţii de tip Low Code / No Code.
    • Soluţii care utilizează servicii și platforme de tip Cloud.
    • Soluţii pentru implementarea, în fluxurile tehnologice, a tehnologiilor specifice de utilizare a inteligenţei artificiale, machine learning, IoT (Internet of Things), robotizării, învăţării automate, realităţii augmentate.
    • Soluţii pentru implementarea tehnologiilor Blockchain, big data.
    • Website de prezentare a companiei, website cu funcţionalităţi complexe.
    • Soluţii de consolidare a securităţii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/reţele.
    • Adaptarea fluxurilor tehnologice, a echipamentelor și tehnologiilor, inclusiv a produselor/serviciilor oferite, pentru facilitarea utilizării de către persoane cu dizabilităţi.
  2. Achiziţionarea serviciilor de consultanţă/analiză pentru identificarea soluţiilor tehnice de digitalizare a solicitantului (realizarea Studiului de fezabilitate digitală):
    • Studiul de fezabilitate digitală poate fi realizat inclusiv în contextul serviciilor specializate de sprijinire a IMM-urilor derulate de oricare EDIH.
    • Cheltuielile cu achiziţionarea serviciilor de consultanţă/analiză pentru identificarea soluţiilor tehnice de digitalizare a solicitantului sunt eligibile în limita a 3% din valoarea eligibilă a proiectului.
  3. Achiziţionarea serviciilor de auditare tehnică IT, pentru determinarea nivelului de digitalizare a solicitantului:
    • Auditarea tehnică IT este obligatorie atât la depunerea cererii de finanţare (pentru a determina nivelul de intensitate digitală a solicitantului la depunerea proiectului), cât și la finalul implementării investiţiei, pentru a se putea verifica atingerea obiectivelor legate de creșterea intensităţii digitale (i.e. atingerea ţintelor asumate în ceea ce privește numărul de tehnologii IT noi – criterii DESI 2019 - implementate).
    • Cheltuielile cu auditarea tehnică IT sunt eligibile în limita a 3% din valoarea eligibilă a proiectului.
  4. Achiziţionarea de servicii specifice de instruire și adaptare a personalului în contextul digitalizării (în scopul adaptării resursei umane la echipamentele, tehnologiile, procedurile, etc. nou introduse).
  5. Alte activităţi eligibile în cadrul proiectului:
    • Activităţi aferente serviciilor de consultanţă pentru elaborarea cererii de finanţare și managementul implementării proiectului, auditului financiar al proiectului, informării și publicităţii, în corelare cu cheltuielile eligibile descrise în secţiunea A. Cheltuieli eligibile din Anexa 5.

Valoare minimă/maximă a finanţării

Valoarea finanţării nerambursabile acordate este de:

  • Minimum 15.000 euro
  • Maximum 75.000 euro

Cofinanţare

Contribuţia solicitantului la finanţarea investiţiei este de minimum:

  • 10% din valoarea totală eligibilă a investiţiei pentru IMM-urile care au sediul social în judeţele Hunedoara sau Caraș-Severin.
  • 17% din valoarea totală eligibilă a investiţiei pentru IMM-urile care au sediul social în judeţul Arad.
  • 24% din valoarea totală eligibilă a investiţiei pentru IMM-urile care au sediul social în judeţul Timiș.

Condiţii de eligibilitate

În cadrul acestui apel, solicitantul eligibil îndeplinește cumulativ următoarele cerinţe:

  1. Este o societate constituită în baza Legii nr. 31/1990 sau societate cooperativă constituită în baza Legii nr. 1/2005. Sucursalele, agenţiile, reprezentanţele sau alte unităţi fără personalitate juridică nu sunt eligibile.
  2. Se încadrează în categoria IMM conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării și dezvoltării IMM-urilor, cu modificările și completările ulterioare și Anexei I la Regulamentul (UE) nr. 651/2014.
    • Solicitantul va completa Declaraţia privind încadrarea în categoria IMM, conform modelului standard din Anexa 27 la GSF.
    • În scopul completării corecte și complete a Declaraţiei privind încadrarea în categoria IMM, se recomandă solicitanţilor consultarea inclusiv a:
      • Instrucţiunilor din Anexa 13_Îndrumar privind încadrarea în categoria IMM, întreprinderea unică și ajutorul de minimis.
      • Manualului utilizatorului pentru definiţia IMM-urilor întocmit conform Recomandării 2003/361/CE a Comisiei astfel cum a fost publicată în JO L 124 p. 36 din 20 mai 2003.
    • Solicitantul de finanţare trebuie să se încadreze în categoria IMM atât la data solicitării finanţării, respectiv la data depunerii cererii de finanţare, cât și la data acordării finanţării, respectiv la data semnării contractului de finanţare.
    • AMPRV va efectua propria verificare asupra încadrării solicitantului în categoria IMM, conform Anexei 1_Grila de verificare a încadrării în categoria IMM din Anexa 3.2_Grila de contractare, aferentă apelului de proiecte.
    • Solicitantul trebuie să fi desfășurat activitate o perioadă de cel puţin 2 ani fiscali integrali anterior depunerii proiectului și să fi înregistrat profit din exploatare în anul fiscal anterior.
  3. Desfășoară activităţi în domenii eligibile (conform codurilor CAEN autorizate de la data depunerii cererii de finanţare).
Îți mulțumim că te-ai abonat la newsletterul nostru!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Contactează-ne
room
Adresa: Calea Plevnei 172, București, Romania
call
Telefon consultanți: 0754 790 537
mail